Atskiro starto dviratis

Pagrindinės savybės

Atskiro starto dviratisAtskiro starto dviratis (time trial bicycle) skirtas važiuoti atskiro starto varžybose. Šių varžybų metu dviratininkai važiuoja atskirai, jiems draudžiama važiuoti už kitų dviratininkų nugaros. Varžybos nėra labai ilgos, tad komfortas buvo paaukotas vardan konstrukcijos aerodinamiškumo. Atskiro starto varžybų dviratis labai panašus į triatlono dviratį. Skiriasi tik kai kurie techniniai reikalavimai. Didžiausias skirtumas yra triatlono dviračio statesnis sėdynės vamzdis ir labiau į priekį išlindusi sėdynės nosis. Atskiro starto varžybų dviračių konstrukcijos reikalavimus reglamentuojanti organizacija UCI neleidžia tokio status vamzdžio, o sėdynės nosis turi būti bent 5 cm už centrinės ašies. Yra sėdynių, kurias įtaisius vienaip, dviratis atitinka UCI reikalavimus plentui, o įtaisius kitaip – ITU reikalavimus triatlonui.

Rėmas ir komponentai
  • Rėmas panašus į plentinio dviračio, tik kietesnis ir žemesnis. Rėmo vamzdžiai plokščios formos.
  • Ratai dideli (28 colių), aukšto profilio (40 mm ir daugiau).
  • Padangos siauros (18-23 mm), protektoriaus nėra.
  • Stipinų nedaug, dažniausiai dedami vos keli platūs stipinai (vadinamasis propeleris) arba diskas.
  • Pavarų daug (2×10, 2×11) jos aukštesnės nei plentinio, nes važiuojama labai greitai.
  • Vairas nuleistas žemai, pailgintas, į jį galima atsiremti alkūnėmis ir visu dilbiu. Toks vairas nėra patogus vairuoti, tačiau varžybose kliūčių ar kitų eismo dalyvių vis tiek nebūna.
  • Žnypliniai stabdžiai tokie pat kaip plentinio dviračio.
  • Sėdėsena beveik horizontali, mažinanti oro pasipriešinimą.
Kaina

Rėmui ir komponentams naudojamos pačios naujausios technologijos. Dėl ypatingo konstrukcijos aerodinamiškumo ir lengvumo šis dviratis būna itin brangus. Jis kainuoja 1450 – 6000 E.