Ciklokrosas

Pagrindinės savybės

cikCiklokrosas (CX/cyclocross bicycle) skirtas greitai važiuoti nesudėtinga bekele, miško takais, prastais keliais. Ciklokrosas iš esmės yra plentinis dviratis, kuriam buvo pritaikyti bekelės ratai. Šie ratai platesni už plentinius ratus, todėl rėmo šakės buvo praplatintos, pritaikytos tokiems ratams. Stabdžiai iš siaurų žnyplinių buvo pakeisti į platesnius svirtinius stabdžius. Pagrindinis ir vienintelis ciklokroso skirtumas nuo plentinio dviračio yra ratai. Užtenka pasikeisti ratus ir jis per keletą akimirkų gali atvirsti atgal į plentinį dviratį. Turint dvi poras ratų (plentinius ir bekelės) ciklokrosą galima patogiai naudoti ir kaip patį tikriausią plentinį, ir kaip greitą bekelės dviratį. Praplatinus rėmą atsirado daugiau vietos ne tik platesnėms padangoms, bet ir purvasaugiams. Su jais ciklokrosas gali pasidaryti tinkamas ir miestui, nes į darbą galima atvažiuoti nesusipurvinus drabužių. Ciklokrosas gali turėti laikiklius bagažinei montuoti. Pritvirtinus bagažinę jis gali tarnauti kaip turistinis dviratis.

Panašūs dviračiai

Jei ketinate važinėti sudėtingomis bekelės trasomis, tuomet verta pagalvoti apie tikrą kalnų dviratį.

Rėmas ir komponentai
  • Rėmas lengvas, panašus į plentinio dviračio, tačiau rėmo bazė šiek tiek ilgesnė, sėdynės vamzdžio kampas nuožulnesnis. Sėdėsena aerodinaminė, tačiau šiek tiek statesnė ir patogesnė.
  • Ratai yra tokio pat dydžio (28 colių), kaip plentiniai, tačiau padangos gerokai platesnės (28 – 37 mm), vidutinio ar didelio protektoriaus, skirtos važiuoti bekele.
  • Pavaros taip pat panašios (3×10, 2×10 ar 2×11), tik paprastai jos šiek tiek žemesnės už plentinio, nes bekelei reikia daugiau žemų pavarų.
  • Stabdžiai svirtiniai. Jie tinka įvairių pločių padangoms, su jais lengva dozuoti stabdymo jėgą. Stabdžių ir pavarų trosai paprastai tvirtinami ne ant apatinio, o ant viršutinio vamzdžio, todėl neprikaupia purvo važiuojant bekele, be to, prisireikus taip patogiau pernešti dviratį per nepravažiuojamas kliūtis.
  • Vairas toks pat kaip plentinio dviračio, jo viršuje kartais būna papildomos stabdžių rankenėlės.
  • Pedalai prisegami prie batų.
Kaina

Ciklokroso komponentai paprastai būna aukštesnės klasės negu pigiausio plentinio dviračio, todėl apatinis kainų rėžis yra aukštesnis. Tačiau ciklokroso rėmas negaminamas iš brangiausių anglies pluošto medžiagų, todėl net geriausio ciklokroso kaina nepasiekia tokių aukštumų kaip brangiausio plentinio dviračio. Jis kainuoja nuo 1014e iki 3475e