Hibridiniai dviračiai (hybrid)

Pagrindinės savybės

Hibridinis dviratis-280x280Hibridas (hybrid bicycle/crossbike) yra universalus viskam tinkantis dviratis, skirtas bet kokiems keliams, tiek miestui, tiek užmiesčiui, tiek bekelei. Jo konstrukcijai buvo paimtos populiariausios kalnų, miesto ir turistinio dviračių savybės. Gautas dviratis pasižymėjo universalumu, tačiau neteko kai kurių specifinių savybių. Iš visų dviračių pradedančiajam labiausiai tinkamas būtent hibridas. Su patirtimi jūs vis labiau jausite, kur daugiausia važinėjate – gal klajojate gamtoje miško takais, o gal kas rytą lenktyniaujate maršrutu darbas-namai, o gal nuolatos leidžiatės į tolimas daugiadienes keliones. Tuomet įsigysite labiau jūsų poreikius atitinkantį dviratį. Galbūt netgi ne vieną.

Dauguma dviratininkų jų vengia, suteikdami pirmenybę madingesniems kalnų dviračiams, nors dažnas važiuoja taip, kad kaip tik hibridinis dviratis būtų pats tinkamiausias. Šie modeliai tinka praktiškai visur, išskyrus važiuoti ypač sunkia bekele. Hibridinis dviratis paveldėjo iš MTB daugumą ypatybių, papildomai dar dviratininkas sėdi aukščiau. Rėmas kiek sunkesnis, ratai 700 C (622 mm arba 27 – 28″).Padangų plotis 38 – 40 mm, kas leidžia plente jaustis žymiai geriau, nei su MTB. Perdavimo santykis užtikrina didesnį greitį plente, bet kartu kitos pavaros leidžia užtikrintai jaustis kalnuose, bei ten – kur kelių nėra.
Numatyti tvirtinimo mazgai gertuvei, bagažinei (priekyje bei gale), purvasargiams, pompai ir t. t., kas įgalina sumontuoti daug papildomos įrangos ir aksesuarų, reikalingų turizmui bei reguliariems reisams į darbą.

Rėmas ir komponentai
  • Rėmas tvirtas, paveldėtas iš kalnų dviračio, sėdėsena gana statmena, patogi.
  • Ratai dideli (28 colių), bet tvirti (36 stipinų), skirti greitesniam važiavimui nei kalnų dviračio ratai.
  • Padangos panašesnės į kalnų dviračio, jos būna vidutinės ar plačios (32 – 44 mm), vidutinio protektoriaus.
  • Dažnai turi nedidelį (50 – 60 mm) užrakinamą priekinės šakės amortizatorių.
  • Pavarų diapazonas platus, kaip ir turistinio dviračio (3×9, rečiau 3×8).
  • Centrinė ašis pakelta nuo žemės, todėl pedalai nekliūna važiuojant per kliūtis.
  • Stabdžiai arba svirtiniai, kaip turistinio, arba diskiniai, kaip kalnų dviračio. Pastarieji kasmet vis labiau ir labiau populiarėja.
  • Kaip ir kalnų dviračio, vairas tiesus, juo galima tiksliai ir tvirtai valdyti dviratį.
  • Turi laikiklius purvasaugiams, lempoms, bagažinei, gertuvėms, bet šiuos komponentus paprastai reikia įsigyti atskirai. Jei tikrai žinote, kad norėsite šių dalykų, tuomet verta pagalvoti apie turistinį dviratį, kuriame dažniausiai viskas įeina į standartinį komplektą.
Kaina

Dėl savo universalumo šis dviratis paprastai būna skirtas pradedantiesiems bei retai važinėjantiems dviratininkams. Todėl jo komponentai orientuoti į paprastumą ir patvarumą, kaip ir miesto dviračio. Hibridas būna nebrangus, jo kaina svyruoja nuo 435e iki 724e. Aukščiausios klasės hibrido kaina gali siekti 1158e