KAIP IŠSIRINKTI DVIRATĮ?

 

Iš pradžių atsakykite į 3 klausimus – kur ketinate su dviračiu važinėti, kaip dažnai ir toli ketinate važiuoti ir, galiausiai, kiek pinigų galite išleisti? Dviračių tipų yra daug ir jie gana skirtingi, todėl išsirinkti dviratį tikrai nelengva, ypač perkant pirmąjį dviratį. Tačiau atsakius į šiuos 3 klausimus, viskas daugiau ar mažiau stoja į savo vietas.
Retro-dviratis.
Taigi, kur ir kiek važiuosite naujuoju dviračiu? Didžiausia bėda yra ta, kad pradedantieji dažnai nežino, kur jie važinės ir į šį klausimą atsako „visur“. Nuo važiavimo vietos ir būdo labai priklauso dviračio rėmo konstrukcija. Dviračio rėmas yra pati brangiausia dviračio dalis, todėl renkantis dviratį pradėti reikia būtent nuo jo. O ne nuo pavarų skaičiaus, kaip kad daug naujokų klysdami daro. Pagrindiniai dviračių tipai yra šie: kalnų dviratis, plento dviratis, miesto dviratis ir hibridas. Be to, yra nemažai tarpinių dviračių tipų (turistinis dviratis, ciklokrosas, fitnesas ir kt.), bei specialiųjų dviračių, skirtų ekstremaliam sportui (treko dviratis, greitojo nusileidimo dviratis, triukų dviratis ir kt.). Rėmo tipas lemia dviračio greitį, stabilumą, sėdėsenos komfortą ir valdymo jautrumą.

Paprastai galioja taisyklė: kuo dviratis greitesnis, tuos kokybiškesnės kelio dangos jam reikia. Ir atvirkščiai, kuo dviratis lėtesnis, tuo prastesniu keliui jis gali pravažiuoti. Taip pat galioja taisyklė: kuo dviratis greitesnis, tuo mažiau jame komforto. Ir atvirkščiai, kuo dviratis lėtesnis, tuo jis patogesnis. Dviračių greičio ir komforto ryšys atsispindi šioje diagramoje.800x600xDvira,PC4,P8Di,PC5,PB3_tip,PC5,PB3_palyginimas.png.pagespeed.ic.eeuAa6sNCd

Kalnų dviratis skirtas važinėti po miškus, prastais keliais ir ten, kur kelių visai nėra. Jis karaliauja miškuose, tačiau dviračių take ar asfaltuotame kelyje jis netenka savo privalumų ir yra lėtas bei nerangus. Todėl naujokams jo nesiūlau, nes naujokai dažniau važinėja dviračių takais ir keliais, o ne bekele.

Plentinis dviratis karaliauja keliuose. Jis skirtas greitam sportinio tipo važiavimui. Juo galima nesunkiai ir greitai įveikti didelius atstumus, tačiau plentiniame dviratyje dėl greičio buvo paaukotas komfortas. Nors su juo lėksite kaip vėjas, tačiau kiekvienas važiavimas prilygs treniruotei, todėl naujokams vargu ar tinkamas. Be to, jis labai brangus.

Miesto dviratis yra priešingame skalės gale tiek pagal greitį, tiek pagal komfortą, tiek pagal kainą. Jis orientuotas į komfortą: ant jo patogu tiesiai sėdėti, lengva minti. Tačiau jis netinkamas tolimoms kelionėms. Dėl savo paprastumo miesto dviratis yra pats populiariausias dviratis pasaulyje. Be to, ir pigiausias. Rekomenduoju važiuojantiems trumpus atstumus mieste (iki 10km) ir norintiems pigaus, ilgaamžiško, nereiklaus dviračio.

Hibridas yra visų išvardintų dviračių tipų mišinys, paėmęs iš kiekvieno tipo jo populiariausias savybes. Jis tinkamas tiek miestui, tiek kelionėms keliu, tiek miškui. Tai universalus dviratis, tinkantis viskam. Jis skirtas važiuoti vidutiniu greičiu vidutinius nuotolius pačiais įvairiausiais keliais ir miško takais, išskyrus visišką bekelę. Kaip belygintumėte dviračius tarpusavyje, hibridas visada atsiduria skalės viduryje. Jei negalite apsispręsti, tuomet rekomenduoju rinktis būtent hibridą. Be to, tai pigus dviratis.

Turistinis dviratis labai panašus į hibridą, tik skirtas ilgesnėms kelionėms. Juo galima nukeliauti ilgus atstumus su daug bagažo. Šiaip jis beveik nesiskiria nuo hibrido, tačiau dėl bagažinės, lempų ir kitų dalių, gali būti šiek tiek brangesnis. Puikiai tinka tiek važinėti į darbą, tiek trumpoms ar ilgoms kelionėms keliais ar miškais. Rekomenduoju važinėjantiems ne tik mieste, bet ir mėgstantiems keliauti.

Fitnesas yra naujas populiarėjantis dviračių tipas. Tai hibridas su plentinio dviračio elementais, pritaikytas sportiškam važinėjimui po miestą, keliais ir dviračių takais. Jei mėgstate greitą važiavimą, tačiau nenorite pirkti varžyboms skirto plentinio dviračio, tuomet šis dviratis jums. Taip pat puikiai tinka turizmui, bet mažiau tinka miškams ir bekelei. Rekomenduoju manantiems, kad su dviračiu galima ir reikia važiuoti greitai.

Kaip dažnai važinėsite dviračiu?

Kaip dažnai ketinate dviratį naudoti? Kiekvieną dieną? Kiekvieną savaitgalį? Kartą per mėnesį ir tik vasarą? O gal treniruositės kiaurus metus? Pasirinkę sau tinkamą dviračio tipą, pagal naudojimo intensyvumą pasirinkite kokio lygio dviračio dalys ir komponentai jums bus tinkamiausi. Kuo rečiau naudositės, tuo paprastesnių komponentų jums pakaks. Jei planuojate tik kartą ar du per metus išvykti į turistinį žygį, jūsų dviratis gali būti 300e pigesnis už kitą lygiai tokį patį dviratį, tik sukomplektuotą turistiniam žygiui po Europą. Jei ketinate dviračiu važinėti į darbą kiekvieną dieną, pirkite geresnes dalis nei ketindami važinėti tik savaitgaliais. Paprastai gamintojai kiekvieno dviračių modelio pagamina 3 variantus: su paprastomis dalimis, su vidutinėmis ir su brangiausiomis dalimis. Išsirinkę patinkantį dviračių modelį galite savo nuožiūra pagal naudojimo dažnumą išsirinkti atitinkamą to modelio variantą.

Kaip parinkti dviračio dydį?

Kai jau žinote, kokio tipo dviračio norite, tuomet reikia rinktis dviratį pagal ūgį ir svorį. Dviratis turi būti patogus važiuoti. Turite jausti, kad dviratis kaip tik jums. Bet kuri dviračių parduotuvė prieš perkant jums leis dviratį išbandyti. Konsultantai pareguliuos sėdynės aukštį ar vairo poziciją, padėdami nustatyti tinkamą jums dydį. Matuokitės dviratį, kaip matuojatės batus. Nepatingėkite apeiti kelias dviračių parduotuves, nes kiekviena parduotuvė atstovauja skirtingus gamintojus.

Nepasitikėkite dviračio dydžio parinkimo formulėmis ar skaičiuoklėmis. Jos yra paskaičiuotos vidutiniam žmogui, tačiau juk būtų sunku surasti 2 žmones, kurių visi kaulai būtų vienodo ilgio. Dviračio rėmo dydis didesnis ar mažesnis 1 cm gali visai nieko nereikšti arba gali reikšti labai daug. Todėl geriausiai yra viską išbandyti patiems. Nepatogi sėdėsena gali atsiliepti sveikatai. Jei tikrai norite dviračio dydžio skaičiuoklės, tuomet geriausia skaičiuoklė yra ši: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO. Bet geriau jos pernelyg nesureikšminkite ir būtinai išbandykite dviratį prieš pirkdami.

Iš ko pagamintas dviračio rėmas?

Nėra jokio skirtumo, ar rėmas pagamintas iš aliuminio ar iš plieno. Plienas sunkesnis, bet tvirtesnis, todėl plieno vamzdžiai siauri ir ploni. Aliuminis lengvesnis, bet silpnesnis, todėl aliuminio vamzdžiai platūs ir stori. Visumoje abu rėmai sveria beveik vienodai. Aliuminio rėmai paprastai būna gražesni, jų formų ir spalvų įvairovė daug didesnė. Sportininkai dažnai naudoja titano ar anglies pluošto (karboninius) rėmus, tačiau šie būna labai brangūs ir vien pats rėmas gali kainuoti net keliolika tūkstančių litų. Šiaip nėra didelio skirtumo tarp rėmo gamybos medžiagų, tik svarbu, kad jis būtų kokybiškai pagamintas.

Kur pirkti dviratį?

Dviračių parduotuvėje: kokybiški dviračiai, platus dviračių pasirinkimas – mėgėjui ir profesionalui, pramogai ir sportui, miestui ir miškui. Parduotuvės konsultantai išklausinės jūsų poreikius, patars ir rekomenduos kelis modelius, duos juos visus pasimatuoti, išbandyti. Parduotuvės meistrai prieš parduodami sureguliuoja ir pertikrina kiekvieną dviratį. Vieni pardavėjai dirba atmestinai, o patikimas pardavėjas išsiklausinės jūsų poreikius ir pasiūlys tiksliai tai, ko jums reikia – jūsų svajonių dviratį. Todėl nepatingėkite apeiti kelias dviračių parduotuves ir pirkite pas labiausiai patikusį pardavėją. Rinkdamiesi dviratį ir pardavėją, galite remtis draugų rekomendacijomis, ypač jei draugai turi daugiau nei vieną dviratį. Geras dviratis tarnaus jums kelis dešimtmečius, o prastas nuolatos ges ir reikalaus remonto.

Prekybos centre: dviračiai labai pigūs ir itin prasti, dauguma sugenda dar tą patį sezoną, retas kuris atlaiko daugiau nei porą metų. Dviratininkai tokius dviračius pašiepiamai vadina „dviračių maketais“. Toks dviratis remonto dirbtuvėje praleis daugiau laiko, nei kelyje. Pirkite, jei jums reikia vienkartinio dviračio labai pigiai.

Turguje: nauji dviračiai būna prastos kokybės, bet nebrangūs. Gali kilti problemų dėl garantijos, todėl būtinai paprašykite pirkimo čekio ir dviračio dokumentų. Nors kažin ar juos gausite. Pirkite, jei norite sutaupyti kokybės sąskaita. Turguje yra ir dėvėtų dviračių, bet 90% yra vogti. Pirkite turguje, jei palaikote vagių verslą. Pastaraisiais metais visa prekyba dėvėtais dviračiais pamažu keliasi iš turgaus į internetą.

Internete: „Ar nenorėtum gero daikto pigiau?“ – vagių šūkis. Dauguma internete parduodamų aukštos klasės dviračių yra vogti Vakarų Europoje, o portalą skelbiu.lt dviratininkai seniai perkrikštijo į vagiu.lt. Pirkite internete, jei palaikote vagių verslą. Pasitaiko internete ir nevogtų, nors ir retokai. Tokiu atveju skelbime aiškiai nurodoma, kad dviratis su pirkimo dokumentais.

Ką daryti nusipirkus dviratį?

Rekomenduoju įsigyti gerą, patikimą spyną. Ne „šniūrą“ už 5e, o rimtą spyną.

Nusipirktą dviratį būtinai užregistruokite nuo vagysčių dviračių registre.