Kalnų XC dviratis

Pagrindinės savybės

300x173xXc-300.png.pagespeed.ic.-_DxJHANmuKalnų XC dviratis (XC/cross-country bicycle) skirtas greitai važiuoti įvairaus sudėtingumo bekele. Šis dviratis yra greičiausias iš kalnų dviračių. Orientuotas į važiavimą bekele, sunkaus pravažumo keliais. Kaip ir kiti kalnų dviračiai, XC dviratis tvirtas, stabilus, už kitus kalnų dviračius lengvesnis ir greitesnis.

Panašūs dviračiai

Jei jums vis dar per maža greičio, arba jei dažnai važiuojate ir bekele, ir asfaltu, tuomet verta pasidomėti ciklokroso dviračiu. Jei galvojate apie nusileidimą nuo techniškai sudėtingų stačių šlaitų, tuomet pasidomėkite greitojo nusileidimo dviračiu, nes ten XC dviračio galimybių gali neužtekti.

Rėmas ir komponentai
  • Rėmas itin tvirtas, pritaikytas važiuoti per kliūtis. Sėdėsena ne tokia statmena kaip kitų kalnų dviračių, važiuojama šiek tiek pasilenkus į priekį, nors ir ne tiek, kaip su plentiniu dviračiu.
  • Turi nedidelį amortizatorių (65 – 110 mm) priekyje. Kartais turi panašaus ilgio ar trumpesnį amortizatorių gale.
  • Ratai nedideli (26 colių), padangos plačios (44 – 60 mm). Protektorius gilus.
  • Pavarų daug (3×9). Pavarų diapazonas platus, skirtas važiuoti tiek į kalną, tiek nuo jo.
  • Diskiniai stabdžiai pasižymi ypač didele stabdymo jėga ir tiksliu stabdymo jėgos dozavimu. Svirtiniai stabdžiai naudojami vis rečiau.
  • Vairas tiesus, platus, gali būti su papildomai ragais.
  • Sportiniuose modeliuose pedalai būna prisegami prie batų.
  • Palyginus su kitais kalnų dviračiais, sveria nedaug (8-14 kg).
Kaina

Dėl aukštų amortizatorių kainų XC kalnų dviratis būna brangus (900 – 2000 E), o sportinis pilnos amortizacijos dviratis – dar brangesnis (iki 4100 E).