Plento dviratis

Pagrindinės savybės

plentassPlentinis dviratis (road/racing bicycle) skirtas važiuoti didelius atstumus geru keliu. Jis skirtas greičiui ir tik greičiui. Šiuo dviračiu važiuojama dviračių lenktynėse, tokiose kaip Tour de France, o jo konstrukciją reguliuoja sporto organizacija UCI. Pvz., reikalaujama, kad dviračio svoris būtų ne mažesnis nei 6,8 kg. Plentiname dviratyje dėl greičio atsisakyta komforto. Vairo atžvilgiu sėdynė iškelta labai aukštai, todėl sėdima žemai pasilenkus. Dviratininko svoris remiasi ne į sėdynę, o į pedalus.

Panašūs dviračiai

Jei nesate pasiruošę maksimaliam plentinio dviračio greičiui, tuomet galite išbandyti fitnesą. Šis dviratis taip pat labai greitas, tačiau jo sėdėsena komfortiškesnė. Jei mėgstate greitį, tačiau norite važiuoti ne tik asfaltu, bet ir žvyrkeliais ar miško takais, tuomet jums tiks ciklokrosas. Jei ketinate rimtai sportuoti, pagalvokite apie kitus plentinio dviračio šeimos narius: treko, atskiro starto ir triatlono dviračius.

Rėmas ir komponentai
  • Rėmas itin lengvas ir standus, dviratininko raumenų energiją efektyviai paverčia į riedėjimo energiją.
  • Ratai dideli (28 colių), pritaikyti greičiui. Ratlankiai labai lengvi.
  • Padangos labai siauros (18 – 23 mm) ir lengvos, be jokio protektoriaus. Ratlankius ir padangas gali pažeisti net nedidelės kliūtys.
  • Siekiant pagerinti aerodinamines dviračio savybes, stipinai dažnai būna plokšti, jų nedaug (16 – 24).
  • Plentiniame dviratyje amortizatorių nėra, o padangos kietai pripūstos (apie 8 barus), todėl važiavimas kietas, jautrus kelio dangos nelygumams.
  • Pavarų daug (2×11, 2×10, kartais 3×10), todėl galima labai tiksliai parinkti pastangas atitinkančią pavarą, bet jos viena nuo kitos skiriasi labai nežymiai, jų diapazonas nedidelis. Šito visiškai pakanka važiuojant lygia asfalto danga, tačiau nepritaikyta važiuoti bekele.
  • Lengvi žnypliniai stabdžiai stabdo didele jėga, tačiau sunku tiksliai dozuoti stabdymo jėgą. Šie stabdžiai tinka tik siauram ratui.
  • Vairas – žemyn riestomis rankenomis, nuleistas gerokai žemiau negu sėdynė, todėl dviratininkas važiuoja pasilenkęs, aerodinaminėje sėdėsenoje.
  • Pedalai būna prisegami prie batų, todėl galima minti ne tik leidžiant koją žemyn, bet ir keliant aukštyn.
  • Nėra nei purvasaugių, nei bagažinių. Vienintelis krovinys, kurį gali vežti plentinis dviratis, yra gertuvė vandeniui.
Kaina

Visi komponentai orientuoti į mažą svorį, todėl gali būti netgi labai brangus. Paprasčiausias modelis kainuoja nuo 850e iki 1450e. Aukščiausios klasės modelyje naudojami patys naujausi technologiniai pasiekimai: anglies pluošto medžiagos, elektroninė pavarų sistema ir kt., todėl jo kaina gali siekti 6000e – 7500e.