Treko dviratis

Pagrindinės savybės
treko dviratisTreko dviratis (track/fixed gear bicycle) skirtas varžyboms velodrome. Šis dviratis yra pats greičiausias tačiau kartu jis ir labai jautrus kelio dangos kokybei. Juo važiuojama tik gerai paruoštame atvirame ar uždarame treke (velodrome). Iš esmės tai plentinis dviratis, tik su kai kuriais patobulinimais: nuo jo buvo nuimti stabdžiai ir pavaros. Treke nėra kalnų, todėl skirtingos pavaros nereikalingos, be to, pavarų perjunginėjimui būtų gaištamas laikas, o trumpose treko distancijose svarbi kiekviena sekundės dalis. Šio dviračio vienintelė pavara yra fiksuota, t.y. jei dviratis juda, dviratininkas negali nustoti minti. Dėl to važiuoti treko dviračiu reikia ypatingų įgūdžių. Stabdžių taipogi buvo atsisakyta. Norint su treko dviračiu pasirodyti už velodromo ribų, būtina užsidėti bent jau priekinį stabdį. Toks dviratis, pritaikytas miestui, dar vadinamas fiksuotos pavaros dviračiu. Dėl savo išskirtinumo ir minimalistinio stiliaus fiksuotos pavaros dviračiai pastaruoju metu darosi madingi mieste.

Rėmas ir komponentai

  • Rėmas itin kietas, nelankstus, pritaikytas visą mynimo energiją perduoti į ratus. Tuo pačiu jis yra ir ypatingai lengvas, pagamintas iš pačių lengviausių medžiagų.
  • Priekinė šakė beveik statmena, dviratis jautriai reaguoja į vairo judesius.
  • Galinė šakė siaura (120 mm), tad tinka tik siauri ratai.
  • Treko dviračio ratai dideli (28 colių) ir labai lengvi. Dėl aerodinaminių savybių jie turi vos kelis plačius stipinus arba vietoje jų vieną didelį diską.
  • Padangos siauros (18 – 24 mm) ir itin kietai pripūstos (8 – 14 barų), be protektoriaus.
  • Neturi pavarų sistemos – tik viena fiksuota pavara.
  • Nėra ne tik pavarų, bet ir stabdžių. Treke kliūčių nėra, todėl stabdžiai čia nereikalingi. Jei norėsite išvažiuoti į miestą, tuomet teks papildomai užsidėti stabdžius. Kaip ir plentiniame dviratyje, čia naudojami žnypliniai stabdžiai.
  • Vairas labai žemas, o bazė trumpa, todėl sėdėsena labiausiai aerodinaminė iš visų dviračių tipų.
  • Centrinė ašis pakelta aukščiau nei plentiniame dviratyje, kad pedalai nekliūtų už išgaubto velodromo tako.
  • Galinis ratas į šakės laikiklius įsistato iš rėmo galo, todėl grandinės įtempimą patogu reguliuoti net ir be pavarų sistemos.

Kaina
Fiksuotos pavaros dviračio, skirto miestui, konstrukcija gana paprasta, jis neturi pavarų sistemos ir kitų brangių komponentų. Kainuoja apie 1000 – 2000 litų. O štai varžyboms treke skirto dviračio rėmas ir komponentai orientuoti į maksimalų lengvumą, todėl kainuoja panašiai kaip aukšto lygio plentinis dviratis: 900 – 3000 E.