Turistinis dviratis

Pagrindinės savybės

Turistinis dviratis (touring/trekking bicycle) skirtas turistinėms kelionėms. Juo patogu važiuoti ilgus nuotolius su daug bagažo. Sėdėsena statesnė už plentinio dviračio, todėl važiuoti patogiau nei su plentiniu. Turistinio dviračio nebūtina smarkiai minti, kad sėdint nepaskaustų nugara ir rankos. Tačiau sėdėsena ne tokia statmena, kaip miesto dviračio, todėl patogiau įveikti ilgus nuotolius. Tai ypač aktualu jei kelionė trunka visą dieną ar net ilgiau. Paprasčiausi kelioniniai dviračiai iš esmės yra hibridiniai dviračiai, tik sukomplektuoti su daugybe įvairiausių priedų, pradedant purvasaugiais ir bagažine, o baigiant atramine kojele ir lempomis. Pirkti dviratį sukomplektuotą su visais priedais visuomet bus pigiau nei pirkti pliką dviratį be nieko, o priedus susipirkti atskirai.
Panašūs dviračiai

Jei jums nepakanka turistinio dviračio greičio, verta pagalvoti apie ciklokrosą ar apie fitnesą, kuriems galima uždėti bagažinę. Ilgoms daugiadienėms ekspedicijoms jie gal ir nebus tinkami, tačiau mėgstantys sportišką stilių juos įvertins. Jei neketinate leistis į tolimas keliones ir norite praktiško ilgaamžio dviračio, dėl kurio nereikia sukti sau galvos, tuomet verta pagalvoti apie miesto dviratį. Jei ketinate keliauti ten, kur dar nebuvo įžengusi žmogaus koja, tuomet jums gali prireikti kalnų dviračio.

turistinis
Rėmas ir komponentai

Rėmas tvirtas, bazė ilga. Apatine šakė pailginta, kad kojos nekliudytų bagažo minant pedalus.
Tvirtos konstrukcijos ratai (36 – 40 stipinų) yra pajėgūs gabenti didelį svorį (25 – 30 kg, kartais iki 50 kg).
Padangos vidutinio pločio ar plačios (37 – 44 mm), mažo ar vidutinio protektoriaus.
Priekyje dažnai turi amortizatorių. Būna modelių ir be amortizatorių, bet amortizatoriai vis labiau populiarėja.
Pavarų diapazonas platus (3×9, rečiau 3×8), dažnai turi daug žemų pavarų, kurių prisireikia vežant daug sunkaus bagažo.
Dažniausiai naudojami svirtiniai stabdžiai, nes jie patvarūs, juos galima naudoti su įvairaus pločio padangomis. Prisireikus juos lengva reguliuoti ir remontuoti netgi su paprastais įrankiais. Diskiniai stabdžiai naudojami rečiau, nes jų priežiūra sudėtinga, remontui reikia specialių įrankių, reikia turėti atsarginio stabdžių skysčio. Nepaisant to, diskiniai stabdžiai pastaraisiais metais vis labiau populiarėja.
Vairas dažniausiai tiesus. Ilgesnėms kelionėms naudojamas žemyn riestas plentinio dviračio vairas arba horizontaliai į šonus užriestas turistinis vairas. Riestas vairas turi daugiau padėčių rankoms laikyti, todėl mažiau pavargsta dviratininko riešai, rankos, kaklas, sprandas ir nugara. Be to, ant riesto turistinio vairo yra pakankamai laisvos vietos įvairiems kelionės pagalbiniams įtaisams pritvirtinti: lempoms, žemėlapiui, krepšiui, kompasui, išmaniajam telefonui ir pan.
Daug priedų: turistinis dviratis paprastai iš galo ir iš priekio turi bagažines, taip pat laikiklius gertuvėms, pompai, purvasaugiams, lempoms, dėklą įrankiams ir atsarginėms dalims. Dažnai turi dinamą. Visos šios dalys būna jau įskaičiuotos į bendrą dviračio kainą.

Kaina

Turistinis dviratis nenaudojamas varžybose, todėl rėmas ir komponentai orientuoti ne į lengvumą ir tikslumą, o į patogumą ir tvirtumą. Šis dviratis dažniausiai pigus (1500 – 3000 litų), tačiau netgi standartinis komplektas dažnai montuojamas su daugybe papildomų komponentų, kurie, priklausomai nuo kokybės, kainą gali gerokai kilstelėti (netgi iki 1450e).